Jump to content

Cavy Fire Studios

Members
  • Content count

    795
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Cavy Fire Studios last won the day on March 16

Cavy Fire Studios had the most liked content!

Community Reputation

320 Excellent

About Cavy Fire Studios

  • Rank
    Resident Guinea Pig
  • Birthday 04/17/1981

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    A hay field in E.Washington
  • Interests
    Rodents of all kinds (GUINEA PEEGS), lagomorphs of all kinds, walruses, east Asian dragons, elephants, micaceous redart (yumyumyummy), charcoal drawing, watercolor painting, good food (Chinese!!), oldschool NES and SNES games, Chinese and Japanese ink paintings, obnoxious metal music, cute things, geeky comic book stuff, piercings and well-made tattoos.
  1. Special pink rose potbellied cup

    Okay, THIS one is my fave. I love the blue float glaze with the soft pink of the roses!
  2. Detail of red rose carvings

    Those roses look beautiful. They add a real variety to the rest of the flower series. Plus, red is my favorite color! Win! <3
  3. California Wildflowers potbelly in white

    I love this one! The shape is too adorable!
  4. Cap'n Cavy Progress Photos (Help?)

    Wow, Rakukuku, one piece?? I've used sooo many clay pieces to make the Cap'n. His head and body are both a "sphere" that was made with two pinched "bowls" I scored and slipped together (newspaper keeps the forms from collapsing), then kinda beat into shape with my hands. All the other parts (ears, hat, limbs, boots, coat, etc) were separate pieces of clay. I wonder if I'm overkilling him, lol... I get really wrapped up in details. Guessing that's the illustrator in me... That pajama piece sounds awesome, heehee! Clothes are freakin' hard to sculpt, ugh. I guess I'm just gonna have to keep practicing... *sigh*
  5. Cap'n Cavy Progress Photos (Help?)

    Well, it's not so much the shape (I have visual references), but the actual sculpting of a dramatic coat. I can't get the wrinkles and folds right, without making it look bulky....
  6. Cap'n Cavy Progress Photos (Help?)

    Thanks, Oldlady! ♥ I'm gonna add a bunch more things to him, and will post more progress soon. He's gonna get some underglazing as well, just like the fox head I made around Christmas. I'd really love some feedback/tips from fellow handbuilders. His coat tail was really hard...the crackling is fine, since I want to give it the appearance of old leather, but I'm having a hard time with the shape of it. I'd love the help! ♥ I know my sculptures aren't nearly as pretty or good as my pottery, but I'm still very much a beginner at this handbuilding thing, and I'm getting pretty frustrated at my limitations... I miss throwing a lot. :'(
  7. Ummm...animal shapes! Then, belly pots, annnnd I'm back to animals again. ♥
  8. Soooo, it's been a while. Poor Cap'n Cavy was stuck under moist paper towels and plastic for weeks, but I got reinspired to work on him again these past couple of days. I'd say he's undergone quite a transformation since the last time I posted a progress shot--he was a head, a round body, and two legs with one boot. I still have a ways to go, but am liking this direction. ♥ He stands about 7.5" tall. I'm having a real hard time with this clay body. Clay Art Center of Tacoma's redart with mica is pretty, but lousy for handbuilding, when compared to their seward terracotta. Lesson learned... So, here he is! Remember, he's still not finished! (Hnngh...my poor hands.)
  9. I'm a sad guinea today...I just found out the founder of The Art Spirit gallery, my favorite place, passed away on Dec. 31st from ALS. Guys, he was so awesome. He really liked my work & encouraged me to submit it... I'm really sad...

    1. Show previous comments  4 more
    2. Roberta12

      Roberta12

      So sorry to hear this...sounds like you and the artworld have lost an important light.

    3. Denice

      Denice

      You can be sad but also thankful that he is no longer trapped in his body. I have had nine relative die of ALS and we are always grateful when they have been set free.

    4. GiselleNo5

      GiselleNo5

      Denice ... nine? Ohhhh. :*( It's a prison at the end. I can't imagine. My grandmother had dementia and my mom basically lost her ten years before she died. But at least my grandma had no idea.

  10. Me on the phone

    UHHHHH... Dang, son! You`re a cutie-patootie!
  11. Whewie, my paws are SOOORE today. So worth it, though; I made some adorable progress on Cap'n Cavy. His left leg is just about finished! Check out his SWEET lil' boot on my thread! Very proud. ♥

    1. Denice

      Denice

      I know how you feel I finished glazing a seed pot today that has a butterfly design on it. I started having trouble with my eyes the other day. I am hoping that this bout of optic neuritis doesn't last long.

    2. Cavy Fire Studios

      Cavy Fire Studios

      Oh, great. You take care of those eyes, lady; they are most precious. Yeah, I'm pretty bummed out about my hands... I guess I had better stick to smaller scale pieces. 7" is too tall for Guinea's busted paws... :'(

  12. New Piece, Super Early Progress

    Awww, thanks for the kind words. Well, I made the head and body separately. The head is a pinch pot with air holes in the nostrils, mouth, and neck, and the body was pinched, piece by piece, with a hole on top to match the hole under the head. I made the legs separately, too, putting them on with a wad of clay under the body to keep it stable. As for burnishing, nah. My hands are too shot for that kinda work (I have psoriatic arthritis); I just kinda smooth it with my fingers and a small rib. The mica is also still there, but will appear as white flecks once the piece has been glazed. I finished one of his wee little boots last night; OMG ITZ SO KYOOOOOT!! Sorry for the crap quality pic, lol...
  13. New Piece, Super Early Progress

    Thanks, everyone! @Sheryl: Guinea pigs are ALL my muses! I love them so much! ♥ @Marcia: Sweet; Clay Art Center has lowfire paperclay, so I'll have to get some! More WIPs to come. Avast ye!
  14. Hee. I couldn't wait to go any further before I posted a pic! My hands are fried today, so he probably won't get worked on again until tomorrow, buuuut... Here he is! Cap'n Cavy, the guinea pig pirate! Bear in mind that he is still in a really primitive stage. He'll get a royal pirate treatment by the time I'm done fixing him up! ♥ I think this is the last time I'm gonna build with Clay Art Center's redart with mica. It throws really nicely, but it takes a lot of effort to blend smoothly and isn't as plastic as the Xtra White stuff. Their Seward Terracotta is also more friendly for handbuilding. I've been thinking about trying paperclay, but I'm not sure how well it takes underglaze...I've never used it before, but I hear it's heaven for sculpture. :3 Welp, there you are!
×